Dziś jest: 21-01-2021, imieniny: Agnieszki, Jarosława, Nory
zdjęcie tytułowe (1).jpeg
Szukaj na stronie

Zapisz się do newslettera

Kontakt z nami:
tel./fax: 77/ 453 60 09
tel.: 504 850 668
tel.: 662 211 225
e-mail:
Konsultant on-line:

Obsługa programu Płatnik 10.02.002 - warsztaty komputerowe od podstaw (20 godz.)

Termin szkolenia
12.04.2021r. - 31.10.2021r.
trwa nabór do grupy
- szkolenie online !!!
(łącznie 3 spotkania - 20 godz.)
Cena: 600,-zł netto/os.*/738,-zł brutto
tel. 77/453 60 09, 504 850 668, 662 211 225
e-mail

Wypełnij formularz zgłoszeniowy>>

Cel szkolenia:
Zapoznanie uczestników szkolenia z zagadnieniami związanymi z obsługą programu PŁATNIK jak również aktualizacja wiedzy w tym zakresie.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie dla osób, które chcą nauczyć się szybkiego i poprawnego sposobu rozliczania się z ZUS-em. Z uwagi na to, że obecne przepisy dążą do tego, żeby wszyscy płatnicy kontaktowali się z Zakładem tylko drogą elektroniczną, znajomość obsługi Płatnika staje się nieodzowna w pracy komórek finansowo-kadrowych wszystkich, w tym małych i średnich przedsiębiorców. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy połączony z pracą na stanowiskach komputerowych.

W programie również informacje jak uniknąć zakupu podpisu elektronicznego i wysyłać dokumenty do ZUS bez dodatkowych kosztów.

Program

1. Instalacja najnowszego Programu Płatnik: - na nowym komputerze (właściwy wybór typu bazy danych), - na komputerze na którym jest już zainstalowany Płatnik (konwersja bazy danych).
2. Konfigurowanie podstawowych ustawień programu Płatnik: - Wprowadzenie parametrów wyliczeniowych, - Dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb użytkownika.
3. Certyfikaty i ich obsługa w programie Płatnik: - Rodzaje certyfikatów obsługiwanych w programie: - Rejestracja certyfikatów, - Obsługa list CRL, - Obsługa certyfikatów kwalifikowanych.
4. Operacje na danych płatnika Rejestr Płatników: - Wprowadzenie nowego kontekstu płatnika do rejestru, - Aktualizacja/Edycja danych płatnika w Rejestrze, - Omówienie zasad podlegania ubezpieczeniom oraz zgłaszania/wyrejestrowania osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą oraz osób z nimi współpracujących - Tworzenie dokumentów zgłoszeniowych płatnika składek.
5. Obsługa Rejestru Ubezpieczonych: - Wprowadzenie nowego ubezpieczonego do rejestru, - Aktualizacja/Edycja danych ubezpieczonego, - Aktualizacja statusu ubezpieczonych, - Tworzenie dokumentów ubezpieczeniowych w tym omówienie zasad podlegania oraz zgłaszania/wyrejestrowania pracowników, zleceniobiorców, członków rodziny osób ubezpieczonych, - Nowy dokument ubezpieczeniowy ZSWA. Omówienie zasad tworzenia i składania dokumentu do ZUS, - Weryfikacja danych identyfikacyjnych udostępnionych przez ZUS w wyciągu z CRU z danymi zawartymi w Rejestrze Ubezpieczonych w programie Płatnik.
6. Tworzenie dokumentów rozliczeniowych z omówieniem zasad ustalania podstawy wymiaru a także rozliczanie składek na poszczególne ubezpieczenia.
7. Omówienie zasad wypełniania dokumentów rozliczeniowych z uwzględnieniem przerw w zatrudnieniu, a także wypłacanych świadczeń dla pracowników przebywających na zwolnieniu lekarskim, macierzyńskim lub ojcowskim, a także na urlopie wychowawczym.
8. Zasady przekazania dokumentów do ZUS: - tworzenie zestawów zawierających wcześniej przygotowane dokumenty, - obsługa zestawów - dodawanie i odłączanie dokumentów do zestawu, - Weryfikacja i przekazanie zestawu dokumentów na serwer ZUS oraz uzyskanie potwierdzenia przekazania dokumentów z ZUS, - Drukowanie treści potwierdzenia i wysłanych dokumentów.
9. Kreator tworzenia dokumentów RMUA na podstawie wysłanych dokumentów rozliczeniowych.
10. Zasady korygowania dokumentów ubezpieczeniowych: - Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych płatnika składek, - Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych ubezpieczonych z omówieniem zmiany/korekty danych identyfikacyjnych, danych ewidencyjnych i adresowych oraz kodu tytułu ubezpieczenia, - usuwanie nieprawidłowości w dokumentach rozliczeniowych, - Wczytywanie pozyskanych dokumentów z ZUS w postaci plików KEDU w celu dokonania korekty.
11. Przygotowanie dokumentów płatniczych (tworzenie przelewu składek do ZUS): - Tworzenie nowych dokumentów płatniczych, - Kreator dokumentów płatniczych (tworzenie przelewu na podstawie deklaracji), - Drukowanie dokumentów płatniczych.
12. Archiwizacja danych programu płatnik: - Tworzenie bazy archiwum, - Archiwizacja wysłanych zestawów dokumentów, - Odczytywanie zestawów dokumentów z archiwum, - Tworzenie kopii bezpieczeństwa - archiwizacja baz danych na inny nośnik, - Podłączenie programu płatnik do kopii bezpieczeństwa, - Transfer danych pomiędzy bazami danych.
13. Administracja programu: - Zmiana danych administratora programu, - Tworzenie kont dla użytkowników programu, - Przeglądanie dziennika operacji w programie.
14. Podsumowanie, dyskusja, pytanie oraz ciekawostki dotyczące programu Płatnik.

Prowadzący:              
Specjalista z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Forma realizacji kursu:

  • Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online poparte przykładami z życia gospodarczego w trakcie którego omawiane będą najistotniejsze zmiany w przepisach. 
  •  Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
  • Autorskie materiały szkoleniowe zostaną przesłane wszystkim zgłoszonym uczestnikom (po dokonaniu płatności) dzień wcześniej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
  • Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie komentarzy online,  które pozwolą nam podsumować efekty i jakość realizacji szkolenia.

Efektem kształcenia na kursie będzie:

  • poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych w zakresie zagadnień związanych z programem PŁATNIK
  • podatkowych,umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

Warunek ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia:

  • Formą zaliczenia szkolenia jest uczestnictwo w wykładzie online na podstawie którego słuchacz otrzyma zaświadczenie
  • Zaliczenie testu - zaliczeniem jest ocena pozytywna, którą uzyskuje się po zdobyciu co najmniej 60% punktów możliwych do osiągnięcia

Czas trwania kursu:

  • Liczba godzin zajęć na kursie wynosi 20 godz. lekcyjnych (3 spotkania)

Warunki uczestnictwa w szkoleniu:

  • Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu online wynosi 600,-zł netto
  • Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio:738,-zł od osoby).
  • W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.

    Po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w IDEA BANK  o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji  wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę  ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo  w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.

Dodatkowe informacje:

  • tel. 774536009 faks. 775453457, e-mail: 
  • zgłoszenia przyjmujemy poprzez  formularz zgłoszeniowy online, e-mail lub faks.

Szkolenie o tej samej tematyce możemy zrealizować dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z nami.


Przyjmujemy zgłoszenia pisemne i telefoniczne lub e-mailem.
tel. 77453-60-09;  fax: 77545 3457; e-mail: