Podatek VAT - NOWY JPK VAT, NOWA MATRYCA STAWEK, ZATORY PŁATNICZE – najważniejsze zmiany dla podatników w 2020 roku
Termin szkolenia
9 czerwiec 2020 - godz. 9:30 - 14.30 - szkolenie online !
Cena promocyjna: 220,-zł netto/os.*/270,60,-zł brutto
tel. 77/453 60 09, 504 850 668, 662 211 225
e-mail:
Formularz zgłoszeniowy.......>>
Instrukcja rejestracji na szkolenie online>>
Cel szkolenia:
Kompleksowe zaprezentowanie zmian z 2020 r. Ponadto przedstawiona zostanie praktyka organów podatkowych oraz orzecznictwo sądów administracyjnych odnośnie tak ważnych dla każdego podatnika zagadnień, jak: nowy JPK VAT , nowa matryca stawek , zatory płatnicze. Naszym zamiarem jest, aby uczestnicy rozwiali swoje wątpliwości w przedmiocie zmian w rozliczaniu VAT oraz umiejętności w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów podatkowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do pracowników działów finansowo-księgowych, pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych oraz innych osób zainteresowanych tematyką podatkową.
Program
1. Wprowadzenie JPK_VDEK oraz zniesienie obowiązku składania odrębnej deklaracji VAT – od 1.07.2020 r.
- wprowadzenie nowego jednolitego pliku JPK_VDEK obejmującego ewidencję oraz deklarację VAT
- zniesienie obowiązku odrębnego składania deklaracji VAT-7, VAT-7K
- czy nadal muszę składać inne deklaracje i informacje (np. VAT-UE)?
- nowy JPK dla dużych przedsiębiorców i dla innych podatników – w jakim terminie zmiany wejdą dla mnie w życie?
- nowe kody liczbowe i literowe wykazywane w ewidencji VAT w stosunku do niektórych transakcji – obowiązek dostosowania systemów i procedur księgowych, jak kodować transakcje, wyzwania techniczne
- obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności a nowy JPK – które faktury raportować z kodem MPP?
- dokumenty wewnętrzne i kasy fiskalne a nowy JPK
- nowe zasady wykazywania w JPK faktur wystawionych do paragonów, jak wykazać faktury uproszczone w nowym JPK?
- sankcja 500 zł za każdą nieskorygowaną nieprawidłowość w złożonym pliku JPK – zasady wymierzania, jakie błędy będą sankcjonowane?
2. Nowa matryca stawek VAT – od 1.07.2020 r.
- zmiany w zakresie klasyfikowania towarów i usług na gruncie VAT, odejście od dotychczasowego PKWiU na rzecz kodów Nomenklatury Scalonej (CN) oraz PKWiU 2015
- przeklasyfikowanie produktów oferowanych przez podatnika na nowe kody – aspekty techniczne
- przykłady zmian w opodatkowaniu towarów i usług według nowych załączników nr 3 i 10 do ustawy o VAT
- wprowadzenie Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS) – nowy sposób zabezpieczenia podatnika w zakresie stosowania właściwej stawki VAT dla towarów i usług
- w jaki sposób złożyć wniosek o wydanie WIS, terminy, opłaty, dokumenty załączane do wniosku
- czy WIS chroni jedynie wnioskodawcę, czy również drugą stronę transakcji, a nawet strony trzecie?
3. Likwidacje zatorów płatniczych oraz ulga na złe długi w podatkach dochodowych
3.1. Nowe regulacje związane z likwidacją zatorów płatniczych
- pojęcie dużego/średniego/małego/mikro przedsiębiorcy, transakcji handlowej, podmiotu publicznego
- terminy zapłaty w transakcjach handlowych – kiedy 30 dni, 60 dni, terminy zapłaty w transakcji z podmiotem publicznym
- skutki braku terminowej zapłaty, a także przyjęcia terminów zapłaty niezgodnych z ustawą
- sprawozdawczość związana z likwidacją zatorów płatniczych – oświadczenia i sprawozdania składane przez przedsiębiorców
3.2. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych
- podstawowe zasady korzystania z ulgi na złe długi w CIT/PIT – terminy, sposób ujęcia w podstawie opodatkowania
- ulga na złe długi a zaliczki uproszczone – rozliczenie miesięczne, czy roczne?
- ulga na złe długi a dotychczasowe możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wierzytelności nieściągalnych
- zastosowanie ulgi na złe długi w odniesieniu do kosztów rozliczanych w czasie oraz kosztów towarów/surowca w magazynie
- wątpliwości związane ze stosowaniem nowych regulacji po stronie dłużnika – faktury sporne, faktury otrzymane po upływie terminu płatności, faktury dokumentujące wydatki, które nie stanowią jeszcze kosztu uzyskania przychodu (np. środek trwały w budowie, koszty rozliczane w czasie itp.)
Harmonogram wykładu online - czas trwania szkolenia:
Od godz. 9:00 rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
09:30 - 11:00: Wykład cz I
11:00 - 11:15 przerwa
11:15 - 12:45 Wykład cz II
12:45 - 13:15 przerwa
13:15 - 14:30 - Wykład cz III, odpowiedzi na pytania z 'chata'
14:30 Zakończenie szkolenia
Prowadzący:
Łukasz Chłond - konsultant podatkowy, do niedawna manager nadzorujący dział podatkowy w międzynarodowej korporacji, a obecnie prowadzący własną kancelarię podatkową. Doświadczenie zdobywał pracując w jednej z większych polskich firm doradztwa podatkowego, jako ekspert w dziale VAT, a następnie w międzynarodowej firmie doradczej należącej do tzw. Wielkiej Czwórki, uczestnicząc w projektach związanych z opodatkowaniem VAT podmiotów gospodarczych oraz międzynarodowym planowaniem podatkowym. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, podatkiem od osób prawnych, podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz opodatkowaniem międzynarodowym. Autor oraz współautor publikacji o tematyce podatkowej, m.in. dla Dziennika Gazeta Prawna, Rzeczpospolitej, czy miesięcznika Rachunkowość. Doświadczony wykładowca problematyki opodatkowania podmiotów gospodarczych
Forma realizacji szkolenia i materiały szkoleniowe:
- Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online poparte przykładami z życia gospodarczego w trakcie którego omawiane będą najistotniejsze zmiany w przepisach podatkowych związanych z VAT-em.
- Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
- Autorskie materiały szkoleniowe zostaną przesłane wszystkim zgłoszonym uczestnikom (po dokonaniu płatności) dzień wcześniej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie komentarzy online, które pozwolą nam podsumować efekty i jakość realizacji szkolenia.
Warunek otrzymania zaświadczenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestnictwo w wykładzie online na podstawie którego słuchacz otrzyma zaświadczenie
Warunki uczestnictwa oraz forma zgłoszenia na szkolenie:
- Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu online wynosi 220,-zł netto
- Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio:2 ,60,-zł od osoby).
- W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.
Po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w IDEA BANK o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.
- Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Formularze i regulaminy”
Dodatkowe informacje:
- tel. 774536009 faks. 775453457, e-mail:
- zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz zgłoszeniowy online, e-mail lub faks.
Formularz zgłoszeniowy.......>>
Instrukcja rejestracji na szkolenie online>>