Dziś jest: 17-04-2021, imieniny: Anicety, Klary, Rudolfina
zdjęcie tytułowe (1).jpeg
Szukaj na stronie

Zapisz się do newslettera

Kontakt z nami:
tel./fax: 77/ 453 60 09
tel.: 504 850 668
tel.: 662 211 225
e-mail:
Konsultant on-line:

Podatek od towarów i usług "VAT" w 2021 roku - ujmowanie korekt, zmiany w JPK, opodatkowanie e-commerce, przymiarka do "SLIM VAT 2"

Termin szkolenia
7 maj 2021 godz. 9.00 - 14.30 - szkolenie online !
Cena: 320,-zł netto/os. (393,60,-zł brutto)
tel. 77/453 60 09, 504 850 668, 662 211 225
e-mail biuro@isepszkolenia.pl

Wypełnij formularz zgłoszeniowy>>

Cel szkolenia:
Kompleksowe zaprezentowanie zmian nie tylko z uwzględnieniem deklarowanych celów prawodawcy, ale także trudności praktycznych, które wiążą się z wprowadzeniem tych zmian w życie. Ponadto przedstawiona zostanie praktyka organów podatkowych oraz orzecznictwo sądów administracyjnych odnośnie tak ważnych dla każdego podatnika zagadnień, jak: powstawanie obowiązku podatkowego, wystawianie faktur, korygowanie VAT, rozliczanie transakcji międzynarodowych, prawidłowe korzystanie z prawa do odliczenia. Naszym zamiarem jest, aby uczestnicy rozwiali swoje wątpliwości w przedmiocie zmian w rozliczaniu VAT oraz umiejętności w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów podatkowych.

Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do pracowników działów finansowo-księgowych, pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych oraz innych osób zainteresowanych tematyką podatkową.

Program 

Zasady ujmowania korekt faktur w ewidencji:

  1. Nowe reguły ewidencjonowania wystawionych faktur korygujących in plus i in minus;
  2. Porozumienia z kontrahentami w celu utrzymania „starych” reguł ewidencjonowania korekt;
  3. Kiedy korygować VAT naliczony u nabywcy w związku z wystawioną fakturą korygującą przez sprzedawcę?
  4. Co to jest „uzgodnienie” i jak je udokumentować?
  5. Zmiany w zakresie prowadzenia ewidencji dla potrzeb VAT w ramach JPK_VAT, w tym nowe objaśnienia i rozumienie kodów GTU i transakcyjnych;
  6. Zmiany dotyczące stosowania obowiązkowego MPP, w tym wykazywanie w JPK_VAT.
  7. Zmiany rozporządzenie w sprawie deklaracji VAT i ewidencji JPK_VAT;
  8. Kod TP – wprowadzenie nowych zasad wykazywania w JPK_VAT

Wykazywanie określonych transakcji w ewidencji VAT:

  1. Rozliczanie i ewidencjonowanie transakcji: WNT, import usług i dostawy w ramach reverse-charge – konsekwencje wyroku TSUE.
  2. Wykazywanie prezentów - zmiany dotyczące tzw. prezentów małej wartości.
  3. Nabycie paliw i innych towarów z wykorzystaniem kart paliwowych i potencjalne skutki w zakresie VAT naliczonego i wykazywania takich transakcji;
  4. Opodatkowanie zaliczek w eksporcie towarów stawką 0%.
  5. Wydłużenie o 1 miesiąc okresu odliczenia podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur oraz dokumentów celnych.
  6.  Odliczenie VAT naliczonego od usług noclegowych – komu i w jakich przypadkach przysługuje?
  7. Stosowanie kursów walutowych z CIT/PIT dla potrzeb VAT.
  8. WIS – zmiany w zakresie wydawania i obowiązywania;

Inne problemy w VAT:

  1. Puste faktury w trybie art. 108 ustawy o VAT i odzyskanie nienależnie uiszczonego VAT – wyrok TSUE;
  2. Ulga na złe długi – wyrok TSUE i odzyskiwanie VAT nawet w przypadku braku spełnienia wielu warunków wynikających z przepisów ustawy o VAT;
  3. Korekty JPK_VAT a czynny żal – czy należy składać, a jeśli tak, to w jakich przypadkach?
  4. Faktury uproszczone: paragony i inne przypadki; jak wystawić korektę, a jak duplikat?
  5. Transakcje łańcuchowe w ramach UE i poza UE;

Kolejne planowane zmiany w VAT:

  1. Pakiet Slim VAT #2, w tym wyeliminowanie duplikatów faktur (styczeń 2022);
  2. Pakiet E-commerce, czyli całkowita przebudowa zasad rozliczania dostaw towarów i świadczenia usług dla nie-podatników z innych krajów UE (lipiec 2021);
  3. E-faktury, czyli nowy system wystawiania faktur z wykorzystaniem Krajowego Systemu e-Faktur – na początek dobrowolny, ale docelowo obowiązkowy (październik 2021);
  4. Zmiany w zakresie dokumentowania i rozliczania TAX FREE (styczeń 2022);

Konsultacje.

Prowadzący:

Zdzisław Modzelewski -  doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym.

Forma realizacji szkolenia i materiały szkoleniowe:

  • Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online poparte przykładami z życia gospodarczego w trakcie którego omawiane będą najistotniejsze zmiany w przepisach prawa pracy . 
  •  Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
  • Autorskie materiały szkoleniowe zostaną przesłane wszystkim zgłoszonym uczestnikom (po dokonaniu płatności) dzień wcześniej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
  • Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie komentarzy online,  które pozwolą nam podsumować efekty i jakość realizacji szkolenia.

Warunek otrzymania zaświadczenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestnictwo w wykładzie online na podstawie którego słuchacz otrzyma zaświadczenie 

Warunki uczestnictwa oraz forma zgłoszenia na szkolenie:

  • Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu online wynosi 320,-zł netto
  • Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio:393,60,-zł od osoby).
  • W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.

    Po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w IDEA BANK  o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji  wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę  ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo  w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.
     
  • Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Formularze i regulaminy”

Dodatkowe informacje:

  • tel. 774536009 faks. 775453457, e-mail: 
  • zgłoszenia przyjmujemy poprzez  formularz zgłoszeniowy online, e-mail lub faks.

Wypełnij formularz zgłoszeniowy>>

Instrukcja rejestracji na szkolenie online>>