Dziś jest: 15-11-2019, imieniny: Amielii, Idalii, Leopolda
zdjęcie tytułowe (1).jpeg
Szukaj na stronie

Zapisz się do newslettera

Kontakt z nami:
tel./fax: 77/ 453 60 09
tel.: 504 850 668
tel.: 662 211 225
e-mail:
Konsultant on-line:

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM. DELEGOWANIE ZADAŃ (2 dni)

W przypadku tego szkolenia, menedżer uzyska kompetencje na poziomie trenerskim
do pracy z grupą.

Niejednokrotnie menedżerowie, pytają

  • Co się takiego dzieje, że zespół w ogóle nie chce działać, nie koncentruje się na wyznaczonych celach?
  • Co się stało, że zespół nie pracuje produktywnie i nie radzi sobie wspólnie z prostymi zadaniami. I czy to tylko kwestia motywacji?
  • Co takiego się dzieje, że z poprzednim zespołem pracowało mi się dobrze, a ten nie może się zabrać do pracy?
  • Jak to jest, że obserwuję w mojej firmie zespoły, które są w pełni samodzielne, a mój zespół nie ma takich kompetencji
  • Na ile mogę mieć wpływ na to, jak mój zespół funkcjonuje?

Gdzie leży przyczyna tych problemów i jak sobie z nimi poradzić, o tym na szkoleniu.

Okazuje się, że słowa, kontrola, instruktarz, wsparcie i delegowanie zadań nabierają zupełnie innego sensu po poznaniu i doświadczeniu praw rządzących grupą zadaniową.

Adresaci:
Szkolenie dedykowane jest dla Kierowników zespołów oraz Menedżerów wyższego szczebla.

Cel szkolenia:
• Zwiększenie kompetencji menedżerskich w pracy z grupą zadaniową
• Zwiększenie kompetencji menedżerskich w relacji z członkiem zespołu
• Zwiększenie wiedzy na temat psychologii funkcjonowania zespołu
• Zwiększenie wiedzy na temat własnych reakcji w relacji z zespołem
• Zwiększenie kompetencji związanych z obserwacją i analizą efektywności, zachowania, motywacji i wiedzy członków zespołu
• Zwiększenie kompetencji związanych z udzielaniem informacji zwrotnej
• Zwiększenie kompetencji związanych z udzielaniem reprymend
• Zwiększenie kompetencji związanych z udzielaniem pochwa

PROGRAM:

1. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ZESPOLE:
• Dialog w zespole
• Flow – M. Cikszentmichalyi
• Komunikacja dialogiczna i uważność
• Efekty różnicy zdań w pracy zespołu
• Bariery komunikacyjne; komunikat Ty, ocena, doradztwo, stereotypy, założenia, błędy słuchania
• Przyzwyczajenia i pętle komunikacyjne

2. FORMOWANIE SIĘ ZESPOŁU ZADANIOWEGO:
• Jak zrozumieć swój zespół i to co się w nim dzieje?
• Misja, wspólny cel i wartości zespołu i firmy
• Czynniki niezbędne do efektywnego działania zespołu na początku współpracy
• Rola menedżera podczas formowania zespołu, obejmowania nowego zespołu lub przydzielania nowego zadania
• Kompetencje menedżera w fazie formowania zespołu

3. EFEKTYWNY MENEDŻER WYZNACZA CELE:
• Wyznaczanie celów i przypisywanie ról dla członków zespołu
• Exspose szefa
• Ocena i diagnoza działań i efektywności zespołu
• Pochwały szefa dla pracownika
• Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi
• Udzielanie reprymend pracownikowi

4. PRZYGOTOWANIE ZADAŃ, TRUDNOŚCI W PRACY Z ZESPOŁEM, A REALIZACJA CELÓW:
• Określanie celów i ról a ich zamiana czyli o elastyczności menedżera
• Podważanie celowości przez zespół
• Podważanie kompetencji menedżera
• Zadawanie pytań przez zespół
• Ataki zespołu na osobę menedżera
• Przeszkadzacze i pochłaniacze czasu w pracy menedżera
• Menedżer jako część zespołu
• Menedżer poza nawiasem zespołu
• Kompetencje trenerskie menedżera

5. KONFLIKT W TWOIM ZESPOLE:
• Czy konfliktu można było uniknąć?
• Co zrobić jeśli się zdarzył?
• Czy szybkie i twarde zakończenie konfliktu jest najlepszą metodą?
• Twój sposób przechodzenia przez konflikty
• Kompetencje menedżerskie związane z konfliktem w zespole
• Różne strony konfliktu w zespole, czyli co można z tego mieć?

6. DYNAMIKA PSYCHOLOGII ZESPOŁU:
• Rozpoznawanie faz rozwoju zespołu
• Funkcje serwisowe i zadaniowe menedżera
• Doświadczanie procesu grupowego
• Doświadczanie warunków realizacji i kłopotów z realizacją zadań zespołu w każdej z faz procesu grupowego
• Potrzeby zespołów w każdej fazie rozwoju

7. KIEDY SZEF MOŻE SOBIE PÓJŚĆ I ZOSTAWIĆ ZESPÓŁ?
• Działania menedżera w różnych fazach
• Nieadekwatne zachowania menedżera
• Sztuka wpisywania się w potrzeby zespołu zadaniowego
• Produktywność zespołu na różnych etapach rozwoju
• PERFORM czynniki warunkujące wysokowydajny zespół

8. STYLE PRZYWÓDCZE:
• Zastosowanie adekwatnego stylu przywództwa
• Jakie zachowania są pożądane od menedżera w różnych fazach życia zespołu
• Kompetencje wspierające zespół zadaniowy
• Czynniki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania twojego zespołu

9. DIAGNOZA TWOJEGO ZESPOŁU:
• Określenie cyklu życia własnego zespołu
• Określenie potrzeb własnego zespołu
• Dostosowanie stylu zarządzania do potrzeb własnego zespołu
• Diagnoza czynników wspierających i czynników do rozwoju dla menedżera

Termin oraz cena szkolenia ustalane są indywidualnie w zależności od potrzeb Klienta !!!

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z nami.

Przyjmujemy zgłoszenia pisemne i telefoniczne lub e-mailem.
tel./fax: /77/ 453-60-09, 504 850 668, 662 211 225
e-mail: