• ISEP-Opole, ul. Ozimska 48 (II piętro lok. 51)
  • Pon - Pt 7:30 - 15:30
  • 77 453 60 09
  • biuro@isepszkolenia.pl
  • 504 850 668
  • 662 211 225
    logologologologo
    • Harmonogram najbliższych szkoleń
    • Oferta szkoleniowa
      • Szkolenia online
      • Szkolenia stacjonarne
      • Kursy online i stacjonarne
      • Szkolenia dla instytucji i administracji
      • Szkolenia wyjazdowe
      • Szkolenia biznesowe
      • Szkolenia zamknięte
      • Dokumenty
    • Dofinansowanie KFS 2023
      • KFS 2023 REZERWA
      • KFS 2023
      • Archiwum BUR 2021
    • Kontakt
    • O nas

    brak wolnych miejsc, dostępny termin: 25-27.10.2023 r.

    Termin potwierdzony

    Prawo pracy i wynagrodzenia 2023/2024

    Lokalizacja:

    Zakopane

    Data szkolenia:

    27 Wrzesień 2023 - 29 Wrzesień 2023

    Prowadzący:

    Sebastian Starnawski, Anna Kędzierska - Adamczyk

    Cena:

    2460 zł netto
    3025.8 zł brutto

    Dodatkowe informacje:

    BRAK WOLNYCH MIEJSC !!! - można dołączyć do grupy w terminach 25-27.10.2023 lub 27-29.11.2023 - zapraszamy

    Zapytaj o szkolenie

    1325

    tel. 77 453 60 09
    kom. 504 850 668
    kom. 662 211 225
    e-mail: biuro@isepszkolenia.pl
    Pon - Pt: 7:30 - 15:30

    • Cel i forma realizacji

    • Program

    • Prowadzący

    • Warunki uczestnictwa

    • Formularz zgłoszeniowy

    • Pliki do pobrania

    • Prognoza

    • Komentarze

    Cel szkolenia

    Praktyczne omówienie zagadnień związanych z prawem pracy, dokumentacją pracowniczą, naliczaniem wynagrodzeń, zmian w podatku PIT ze szczególnym uwzględnieniem zmian wprowadzanych przepisami tzw. „Polskiego Ładu”.  Program szkolenia zawiera zagadnienia począwszy od zagadnień dotyczących zatrudniania pracowników, poprzez trwanie stosunku pracy, po jego ustanie z uwzględnieniem czasu pracy oraz  najnowszych zmian przepisów związanych ze zmianami w PIT, składce zdrowotnej oraz nowych ulgach podatkowych, które weszły w życie w 2023 roku oraz tymi które wejdą w życie od 01.01.2024 r.

     

    Adresaci szkolenia

    Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w działach kadr i płac, w działach hr, pracowników biur rachunkowych, osób zarządzających oraz właścicieli firm.

     

    Korzyści ze szkolenia

    Uczestnik szkolenia będzie miał możliwość wymienienia swojego doświadczenia z innymi uczestnikami (praktykami) szkolenia. Dzięki szkoleniu uczestnik będzie miał możliwość zapoznania się z najnowszymi interpretacjami i stanowiskami organów kontrolujących, dzięki czemu będzie miał możliwość uniknięcia błędów w swojej codziennej pracy.

    Dzień pierwszy

     

    I. ZMIANY W ZAKRESIE PIT I ZUS W 2023 ROKU W KONTEKŚCIE PŁATNIKA WYNAGRODZEŃ i ZASIŁKÓW

    Opodatkowanie wynagrodzeń w 2023 roku – usystematyzowanie wiedzy po wielu zmianach.   

     

    Oświadczenia i wnioski mające wpływ na rozliczanie wynagrodzeń w 2023 r.

    • roczne przekroczenie podstawy wymiaru składek E-R,
    • warunki stosowania kwoty zmniejszającej podatek (oświadczenie PIT-2) nowy podział na 1/12-24-36,
    • wniosek o niepobieranie zaliczki na podatek dochodowy w 2023 r.,
    • oświadczenia o stosowaniu: ulgi na powrót/rodziców dzieci 4+/seniorów,
    • wniosek o niestosowanie kosztów uzyskania przychodu w tym 50%,
    • wniosek o rozliczanie podatku osób do 26 lat,
    • oświadczenie o wspólnym opodatkowaniu małżonków w tym osób samotnie,
    • wniosek o rozliczanie zaliczki na podatek w wysokości 32%,
    • ustanie zatrudnienia a KUP i kwota zmniejszająca podatek.

       

    Lista płac – zmiany w zasiłkach macierzyńskich

    • nowe zasady wypłaty zasiłku macierzyńskiego za poszczególne absencje związane z macierzyństwem
    • dodatkowe urlopy rodzicielskie – dla drugiego rodzica i zgodnie z zaświadczeniem „za życiem”
    • nowe wnioski i dokumentacja.

     

    Lista płac – nowe urlopy i zasady wypłaty wynagrodzeń z ich tytułów

    • urlop w związku z „siłą wyższą”
    • urlop opiekuńczy.

     

    Lista płac – wynagrodzenie za pracę w 2023 r.

    • kwota zmniejszających podatek: 1/12/24/36,
    • rezygnacja z kosztów uzyskania przychodu,
    • kilkukrotna wypłata wynagrodzenia w miesiącu: dwukrotne zastosowanie KUP, dwukrotne zastosowanie kwoty zmniejszającej podatek,
    • dwie umowy o pracę,
    • dwie kwoty zmniejszające zaliczkę na podatek dochodowy,
    • wniosek o nieobliczanie zaliczki na podatek dochodowy
    • ulga w podatku a dochody z innych źródeł.

       

    Lista płac – umowy cywilnoprawne w 2023 r.

    • umowa zlecenia i dzieło: kwota zmniejszających podatek: 1/12/24/36
    • powołanie z obowiązkową składką zdrowotną: członek zarządu – prokurent, rezygnacja z KUP,
    • wniosek o stosowanie 32% podatku,
    • wniosek o nieobliczanie zaliczki na podatek dochodowy,
    • rozliczanie podatkowo – składkowe przychodów objętych zwolnieniem 85 528 zł ulga dla młodych/powracających/rodziców dzieci 4+/seniorów,
    • rozliczenie wynagrodzenia po przekroczeniu w roku progu 85 528 zł,
    • podstawa wymiaru składek wyższa od przychodu do opodatkowania,
    • przekroczenie w roku limitu 85 528 zł i dochodu 120 000 zł,
    • ulgi a wypłata zasiłku macierzyńskiego.

       

    Obniżenie składki zdrowotnej 9% do wysokości zaliczki na podatek dochodowy

    • wniosek o rezygnację z KUP i odwołanie oświadczenia PIT-2,
    • oświadczenie o wspólnym rozliczaniu przychodów/dochodów ze współmałżonkiem i osoby samotnie wychowującej dzieci,
    • przychód ze stosunku pracy i inne przychody nieobjęte składką zdrowotną (zasiłki, PPK)
    • obniżenie składki zdrowotnej 9% przy kosztach 50%,
    • kilkukrotna wypłata „niskich” przychodów w miesiącu,
    • przekroczenie dochodu i rocznej podstawy wymiaru składek E-R,
    • hipotetyczny podatek dla: młodych/powracających/rodziców/seniorów.

    II. ZMIANY W „MAŁYM ZUS +”

    III. ZMIANA WYSOKOŚCI ODPISU NA ZFŚS – I ICH KONSEKWENCJE.

     

    Dzień drugi

     

    NOWELIZACJA KODEKSU PRACY WYBRANE ZAGADNIENNIA 2023

     

    Zmiany od LIPCA 2023

    • Powrót badań okresowych
    • Powrót szkoleń okresowych
    • Zmiany w urlopach zaległych
    • Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

     

    NOWE zasady zatrudniania

    • NOWE zasady zatrudniania na okres próbny:
      • ile razy można zawrzeć umowę na okres próbny,
      • możliwości przedłużenia umowy na okres próbny,
      • ponowne nawiązanie umowy o pracę na okres próbny.
    • NOWE zasady zatrudniania na czas określony.
    • Możliwość jednoczesnego zatrudnienia na podstawie wielu umów o pracę.
    • NOWA treść umowy o pracę.
    • Wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy.
    • Uzasadnienie wypowiedzenia – ZMIANY.
    • Szkolenia a czas pracy – NOWE zasady.
    • Stanowisko PIP i MPiPS w sprawie umów o pracę

     

    NOWA treść dodatkowej informacji o warunkach zatrudnienia

    • NOWE punkty informacji – szczegółowe omówienie.
    • Informacja o polityce szkoleniowej i procedurach awansu u danego pracodawcy.
    • Sposób przekazywania informacji o warunkach zatrudnienia.
    • Sankcje za nieudzielnie prawidłowych informacji.

     

    NOWA INSTYTUCJA – Elastyczna organizacja czasu pracy

    • Zasady wprowadzania.
    • Zasady składania wniosku – treść wniosku.
    • Możliwość odmowy elastycznej organizacji.
    • Sankcje za naruszenie przepisów o elastycznej organizacji.

     

    NOWA INSTYTUCJA – Zwolnienie z powodu działania siły wyższej

    • Zasady udzielania – kiedy pracownik będzie mógł zawnioskować?
    • Możliwość odmowy udzielenia.
    • Dokumentowanie urlopu.
    • Płatność za urlop.
    • Sankcje za nieudzielenie urlopu.

     

    NOWA INSTYTUCJA – Praca zdalna

    • Definicja pracy zdalnej
    • MIEJSCE wykonywania pracy zdalnej
    • KOSZTY pracy zdalnej (koszty Internetu, prądu itp.)
    • Kto będzie mógł złożyć WNIOSEK o pracę zdalną?
    • OKAZJONALNA praca zdalna
    • SIŁA WYŻSZA, a praca zdalna
    • Kiedy pracodawca może ODMÓWIĆ pracy zdalnej?
    • KONTROLA pracy zdalnej i BHP
    • UPRAWNIENIA pracowników pracujących zdalnie – zakaz dyskryminacji
    • Co z telepracą?

     

    Dzień trzeci 

     

    CZAS PRACY W PRAKTYCE 2023

    Szkolenie będzie miało formę czysto praktyczną. Podczas szkolenia zostaną uczestnikom w sposób telegraficzny przypominane podstawowe instytucje z zakresu czasu pracy. Kolejna część szkolenia zostanie poświęcona w całości na rozliczaniu czasu pracy na poszczególnych przykładach w różnych systemach i rozkładach czasu pracy. 

     

    1. Krótkie przypomnienie podstawowych zagadnień

    • Doba, tydzień pracowniczy
    • Wymiar czasu pracy w różnych systemach
    • Planowanie godzin pracy w miesięcznych oraz dłuższych okresach rozliczeniowych
    • Ruchomy rozkład czasu pracy, dłuższe okresy rozliczeniowe przykłady planowania czasu pracy
    • Okresy odpoczynku – dobowy i tygodniowy
    • Praca w godzinach nadliczbowych – zasady jej polecania i rozliczania

     

    2. Ewidencjonowanie czasu pracy

    • Konieczność ewidencjonowania godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy
    • Konieczność wskazywana z jakiego tytułu pracownik otrzymał dzień wolny, nawet gdy jest to sobota lub niedziela.
    • Konieczność wskazywania przy urlopach wypoczynkowych i chorobach liczby godzin nieobecności.
    • Konieczność ewidencjonowania w kartach ewidencji godzin wyjść prywatnych.
    • Zamieszczanie w karcie ewidencji dyżurów pracowniczych.
    • Polecenia pracy w godzinach nadliczbowych, wnioski o odbiór czasu wolnego w zamian za pracę w godzinach nadliczbowych forma przechowywania
    • Ustalanie najczęściej popełnianych błędów na podstawie przykładowych ewidencji czasu pracy

     

    3. Tworzenie rozkładów czasu pracy

    • planowanie harmonogramów w różnych systemach czasu pracy – rozwiązywanie praktycznych przykładów
    • Obliczanie wymiarów czasu pracy w różnych systemach czasu pracy – praktyczne przykłady
    • zasady dokumentowania lub ustalania zmian w harmonogramach – przykłady

     

    4. Godziny nadliczbowe i ich rozliczanie

    • Rozliczanie godzin dobowych – na przykładowych ewidencjach
    • Rozliczanie godzin średniotygodniowych – na przykładowych ewidencjach
    • Rozliczanie pracy w soboty, niedzielę i święta – na przykładowych ewidencjach
    • Okresy rekompensaty wolnego za poszczególne godziny

     

    5. Konsekwencje naruszenia norm dotyczących czasu pracy dla organizacji i osób odpowiedzialnych

     

    • Sebastian Starnawski
      Absolwent studiów chemicznych na Politechnice Wrocławskiej oraz prawa na Uniwersytecie Opolskim. Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w dziedzinie zarządzanie czasem. Od 2008 do 2022 r. jako inspektor pracy nadzorował największe zakłady przemysłowe w zakresie prawnej ochrony pracy oraz bezpieczeństwa pracy i higieny pracy. Przeprowadzał liczne postępowania powypadkowe. Uzyskał tytuł specjalisty w zakresie przepisów dotyczących czasu pracy ze szczególnym uwzględnieniem podmiotów medycznych. Przez wiele lat związany z uczelniami wyższymi na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego oraz licznymi firmami szkoleniowymi gdzie zdobył pozycję uznanego wykładowcy.
    • Anna Kędzierska - Adamczyk
      Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 27 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Akademii WSB oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 17 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Praktyk z pasją dzielący się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem.

    Czas trwania szkolenia:

    • 3 dni szkolenia łącznie 22 godziny lekcyjne (godzina lekcyjna to 45 minut) plus przerwy,
    • przyjazd do hotelu w dniu 26 września 2023 po godz.16.00.

     

    Warunek otrzymania zaświadczenia

    Formą zaliczenia szkolenia jest obecność na zajęciach szkoleniowych potwierdzona w liście obecności, na podstawie której słuchacz otrzymuje zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

     

    Warunki uczestnictwa w szkoleniu

    • Cena szkolenia obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych w hotelu o  wysokim standardzie, pełne wyżywienie oraz imprezy regionalne, pokój 1-osobowy za dopłatą (ilość ograniczona).
    • Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Dokumenty”
    • Zgłoszenia prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez internet najpóźniej na 10 dni przed datą szkolenia.
    • Szczegółowy program zajęć prześlemy do firmy na nazwisko uczestnika na 7 dni przed datą szkolenia.
    • Pisemną rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia, po tym terminie nieobecność nie zwalnia od zapłaty należności.
    • Uczestnicy otrzymują zaświadczenia ukończenia szkolenia.
    • Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu lub hotelu na równorzędny standardem.
    • W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania – tutaj. 
    • Płatność na podstawie faktury. Faktury wysyłamy przed szkoleniem lub przekazujemy uczestnikom w trakcie szkolenia.

     

    Dla osób które chcą uczestniczyć jedynie w zajęciach (bez noclegu i wyżywienia) – cena razem z materiałami szkoleniowymi wynosi 500zł netto za jeden dzień szkoleniowy. Istnieje możliwość uczestnictwa w wybranym dniu szkolenia.

    Formularz zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez
    Instytut Szkolenia Ekonomiczno-Prawnego w Opolu

    Temat szkolenia:
    Termin szkolenia:
    FirmaOsoba prywatna
    Imię i nazwisko zgłaszającego*
    Kontakt telefoniczny*
    Adres e-mail*

    Dane do wystawienia faktury:

    Numer NIP*
    Pełna nazwa firmy (instytucji)*
    Ulica*
    Kod pocztowy*
    Miejscowość*
    Poczta (jeśli inna niż miejscowość)
    Uwagi do zamówienia
    Lista uczestników szkolenia:

    Czy szkolenie będzie realizowane w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych? TAKNIE

    Wartość zamówienia: cenna netto zł * liczba uczestników.

    Stawka VAT: 23%. Należność do zapłaty w kwocie zł przekażemy na podstawie faktury VAT lub proformy w wyznaczonym terminie i na wskazany rachunek bankowy.

    Zaznaczenie zgody z * jest wymagane.

    Kopię wysłanego zgłoszenia otrzymasz na podany adres email. Pamiętaj, że nie jest to równoznaczne z potwierdzeniem i rezerwacją terminu. O przyjęciu i potwierdzeniu zgłoszenia poinformujemy w osobnej wiadomości e-mail.

    Jeśli chcesz wydrukować zgłoszenie, powinieneś to zrobić przed użyciem przycisku "WYŚLIJ"




    • oswiadczenie-o-zwolnieniu-szkolenia-z-vat-od-wypelnienia.pdf

      Pobierz

      221 KB

    • klauzula-informacyjna-rodo-w-isep.pdf

      Pobierz

      572 KB

    • karta-zgłoszenia-firmowego-onlinestacjonarne.pdf

      Pobierz

      247 KB

    Share

    Firma nasza zajmuje się organizacją szkoleń na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym.

    Pliki do pobrania

    • Karta zgłoszeniowa na szkolenia w Opolu
    • Karta zgłoszeniowa na szkolenia wyjazdowe
    • Oświadczenie o zwolnieniu z VAT
    • Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych
    • Klauzula informacyjna RODO

    Dane kontaktowe

    tel. 77 453 60 09
    tel. kom. 504 850 668
    tel. kom. 662 211 225

    biuro@isepszkolenia.pl
    a.wozniak@isepszkolenia.pl
    r.bernacki@isepszkolenia.pl

    O firmie

    ul. Ozimska 48
    (II piętro lok. 51)
    45-368 Opole
    NIP 7543068201

    Bank Pekao S.A
    35 1950 0001 2006 0389 9519 0002

    Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego
    "Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm",
    udzieloną przez PFRSA.

    Copyright ISEP Szkolenia 2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.
      Buy now