• ISEP-Opole, ul. Ozimska 48 (II piętro lok. 51)
  • Pon - Pt 7:30 - 15:30
  • 77 453 60 09
  • biuro@isepszkolenia.pl
  • 504 850 668
  • 662 211 225
    logologologologo
    • Harmonogram najbliższych szkoleń
    • Oferta szkoleniowa
      • Szkolenia online
      • Szkolenia stacjonarne
      • Kursy
      • Szkolenia dla instytucji i administracji
      • Szkolenia wyjazdowe
      • Szkolenia biznesowe
      • Szkolenia zamknięte
      • Dokumenty
    • Dofinansowanie KFS 2022
      • KFS 2022
      • BUR 2021
    • Kontakt
    • O nas

    prowadzący: Dariusz Polakowski

    Termin potwierdzony

    Faktura, E-faktura i refaktura w 2022 – zasady fakturowania, refakturowania i korygowania

    Lokalizacja:

    ONLINE

    Data szkolenia:

    23 Czerwiec 2022 09:00 - 14:30

    Prowadzący:

    Dariusz Polakowski

    Cena:

    320 zł netto
    393.6 zł brutto

    Zapytaj o szkolenie

    1192

    tel. 77 453 60 09
    kom. 504 850 668
    kom. 662 211 225
    e-mail: biuro@isepszkolenia.pl
    Pon - Pt: 7:30 - 15:30

    • Cel i forma realizacji

    • Program

    • Prowadzący

    • Warunki uczestnictwa

    • Formularz zgłoszeniowy

    • Pliki do pobrania

    • Prognoza

    • Komentarze

    Cel kursu: 

    kompleksowe zapoznanie uczestników z zasadami rozliczania podatku VAT w Polsce z tytułu transakcji krajowych i międzynarodowych.. W czasie zajęć uczestnicy zapoznają się m.in. z:

    • zasadami rozliczania podatku VAT należnego i naliczonego zarówno w obrocie krajowym jak i międzynarodowym według obowiązującego stanu prawnego,
    • zasadami wystawiania faktur w obrocie gospodarczym,
    • procedurami szczególnymi rozliczeń podatku VAT,
    • wypełniania deklaracji dla celów podatku od towarów i usług.

    Adresaci kursu:

    Szkolenie jest dedykowane dla osób które zajmują się rozliczaniem podatku VAT i chciałyby usystematyzować swoją dotychczasową wiedzę , jak również dla osób które dopiero zaczynają lub będą  w przyszłości pracować w działach finansowo-księgowych, biurach rachunkowych itp.

    Wszystkie informacje będą poparte stosownym orzecznictwem sądów krajowych jak również TSUE oraz interpretacjami wydawanymi przez organy podatkowe, podczas szkolenia będzie kładziony nacisk na sytuacje, w których może pojawić się największe ryzyko niewłaściwego rozliczenia podatku w związku z rozbieżnym orzecznictwem oraz stanowiskiem organów podatkowych.

    Forma realizacji kursu i materiały szkoleniowe:

    • Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online poparte przykładami z życia gospodarczego w trakcie którego omawiane będą najistotniejsze zmiany w przepisach. 
    •  Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
    • Autorskie materiały szkoleniowe zostaną przesłane wszystkim zgłoszonym uczestnikom (po dokonaniu płatności) dzień wcześniej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
    • Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie komentarzy online,  które pozwolą nam podsumować efekty i jakość realizacji szkolenia.

    1)  Odpowiedzialność karna i karnoskarbowa z tytułu wystawienia lub posłużenia się wadliwą lub nierzetelną fakturą

    1. a) Kodeks karny – jakie nieprawidłowości związane z wystawionymi fakturami są penalizowane, kto ponosi konsekwencje karne i finansowe, w jakich przypadkach można uniknąć odpowiedzialności lub obniżyć wysokość kary,
    2. b) Kodeks Karny Skarbowy – różnica między fakturą nierzetelną a fakturą wadliwą, zakres odpowiedzialności dla osób wystawiających i posługujących się takimi fakturami,

    2)Zasady i terminy wystawiania faktur

    1. a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
    2. b) faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
    3. c) w jakich sytuacjach czynność dokumentowana jest fakturą, a w jakich notą księgową,
    4. d) „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
    5. e) faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży
    6. f) „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),
    7. g) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
    8. h) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
    9. i) elementy jakie winna zawierać faktura
    10. j) terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, sprzedaż wydawnictw, usługi drukowania wydawnictw, usługi budowlane, usługi najmu, dzierżawy, leasingu, dostawa „mediów”,
    11. k) sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur,
    12. l) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania,

    ł) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,

    1. m) faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,
    2. n) różnica między „anulowaniem „ dokumentu a jego korektą do „zera”

    3) Faktura ustrukturyzowana

    1. a) definicja faktury ustrukturyzowanej,
    2. b) moment wystawienia i otrzymania faktury,
    3. c) wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
    4. d) upoważnienia dla osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
    5. e) kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
    6. f) faktury korygujące, duplikaty,

    4)  Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego

    1. a) określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
    2. b) co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
    3. c) data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
    4. d) w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,

     

    5) Faktura jako źródło podatku naliczonego

    1. a) terminy w jakich przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    2. b) błędy na fakturach a prawo do odliczenia podatku VAT,
    3. c) w jakich sytuacjach nabywca jest zobowiązany do skorygowania kwoty odliczonego podatku naliczonego,
    4. d) przypadki, w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia VAT,

    6) Ulga na złe długi ( stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:

    1. a) termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    2. b) warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    3. c) obowiązki nabywcy,
    4. d) ulga na złe długi a termin płatności,
    5. e) wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    6. f) zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
    7. g) wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,

    7)  Dyskusja – pytania słuchaczy.

    • Dariusz Polakowski
      Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.

    Warunek otrzymania zaświadczenia:
    Formą zaliczenia szkolenia jest uczestnictwo w wykładzie online na podstawie którego słuchacz otrzyma zaświadczenie

    Warunki uczestnictwa oraz forma zgłoszenia na szkolenie

    • Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu online wynosi 320-zł netto
    • Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio: 393,60,-zł od osoby).
    • W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.
    • W przypadku szkolenia ONLINE  – po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w Bank Pekao S.A.  o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji  wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę  ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo  w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.
    • Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Formularze i regulaminy”

    Formularz zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez
    Instytut Szkolenia Ekonomiczno-Prawnego w Opolu

    Temat szkolenia:
    Termin szkolenia:
    FirmaOsoba prywatna
    Imię i nazwisko zgłaszającego*
    Kontakt telefoniczny*
    Adres e-mail*

    Dane do wystawienia faktury:

    Numer NIP*
    Pełna nazwa firmy (instytucji)*
    Ulica*
    Kod pocztowy*
    Miejscowość*
    Poczta (jeśli inna niż miejscowość)
    Uwagi do zamówienia
    Lista uczestników szkolenia:

    Czy szkolenie będzie realizowane w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych? TAKNIE

    Wartość zamówienia: cenna netto zł * liczba uczestników.

    Stawka VAT: 23%. Należność do zapłaty w kwocie zł przekażemy na podstawie faktury VAT lub proformy w wyznaczonym terminie i na wskazany rachunek bankowy.

    Zaznaczenie zgody z * jest wymagane.

    Kopię wysłanego zgłoszenia otrzymasz na podany adres email. Pamiętaj, że nie jest to równoznaczne z potwierdzeniem i rezerwacją terminu. O przyjęciu i potwierdzeniu zgłoszenia poinformujemy w osobnej wiadomości e-mail.

    Jeśli chcesz wydrukować zgłoszenie, powinieneś to zrobić przed użyciem przycisku "WYŚLIJ"




    • karta-zgłoszenia-firmowego-onlinestacjonarne.pdf

      Pobierz

      247 KB

    • oswiadczenie-o-zwolnieniu-szkolenia-z-vat-od-wypelnienia.pdf

      Pobierz

      221 KB

    • klauzula-informacyjna-rodo-w-isep.pdf

      Pobierz

      572 KB

    Share

    Firma nasza zajmuje się organizacją szkoleń na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym.

    Pliki do pobrania

    • Karta zgłoszeniowa na szkolenia w Opolu
    • Karta zgłoszeniowa na szkolenia wyjazdowe
    • Oświadczenie o zwolnieniu z VAT
    • Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych
    • Klauzula informacyjna RODO

    Dane kontaktowe

    tel. 77 453 60 09
    tel. kom. 504 850 668
    tel. kom. 662 211 225

    biuro@isepszkolenia.pl
    a.wozniak@isepszkolenia.pl
    r.bernacki@isepszkolenia.pl

    O firmie

    ul. Ozimska 48
    (II piętro lok. 51)
    45-368 Opole
    NIP 7543068201

    Bank Pekao S.A
    35 1950 0001 2006 0389 9519 0002

    Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego
    "Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm",
    udzieloną przez PFRSA.

    Copyright ISEP Szkolenia 2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.
      Buy now