• ISEP-Opole, ul. Ozimska 48 (II piętro lok. 51)
  • Pon - Pt 7:30 - 15:30
  • 77 453 60 09
  • biuro@isepszkolenia.pl
  • 504 850 668
  • 662 211 225
    logologologologo
    • Harmonogram najbliższych szkoleń
    • Oferta szkoleniowa
      • Szkolenia online
      • Szkolenia stacjonarne
      • Kursy online i stacjonarne
      • Szkolenia dla instytucji i administracji
      • Szkolenia wyjazdowe
      • Szkolenia biznesowe
      • Szkolenia zamknięte
      • Dokumenty
    • Dofinansowanie KFS 2023
      • KFS 2023 REZERWA
      • KFS 2023
      • Archiwum BUR 2021
    • Kontakt
    • O nas

    Termin potwierdzony

    Bilans i Podatki 2023/2024 - przygotowanie firm do podatkowego i księgowego zamknięcia roku

    Lokalizacja:

    Zakopane

    Data szkolenia:

    27 Wrzesień 2023 - 29 Wrzesień 2023

    Prowadzący:

    Łukasz Chłond, Dariusz Polakowski, Monika Król - Stępień

    Cena:

    2460 zł netto
    3025.8 zł brutto

    Dodatkowe informacje:

    BRAK WOLNYCH MIEJSC !!! - można dołączyć do grupy w terminach 25-27.10.2023 lub 27-29.11.2023 - zapraszamy

    Zapytaj o szkolenie

    1322

    tel. 77 453 60 09
    kom. 504 850 668
    kom. 662 211 225
    e-mail: biuro@isepszkolenia.pl
    Pon - Pt: 7:30 - 15:30

    • Cel i forma realizacji

    • Program

    • Prowadzący

    • Warunki uczestnictwa

    • Formularz zgłoszeniowy

    • Pliki do pobrania

    • Prognoza

    • Komentarze

    Celem szkolenia jest nabycie wiedzy z zakresu obowiązków podatkowych i księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego oraz w zakresie najnowszych zmian w podatkach VAT, PIT i CIT

    Poprzez uczestnictwo w kolejnych dniach szkoleniowych uczestnicy nabędą wiedzę  w zakresie:

    • sposobów zaliczania poszczególnych wydatków do kosztów i poprawności ustalania przychodów
    • zasad ustalania zaliczek na podatek dochodowy i rocznego rozliczenia podatku
    • sposobu korygowania rozliczeń i poboru podatku u źródła
    • zasad odliczenia VAT i deklarowania podatku należnego
    • zasad zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym.
    • możliwości stosowania split paymentu i weryfikacji podatników
    • zasad fakturowania i ewidencjonowania przychodów dla potrzeb podatku VAT oraz sposobów dokonywania korekt
    • sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego z uwzględnieniem przepisów UoR, MSR-ów i KSR-ów
    • uproszczeń jakie mogą stosować wybrane podmioty sporządzające sprawozdania finansowe.
    • obowiązków jakie spoczywają na różnych podmiotach sporządzających sprawozdania finansowych w zależności od formy prawnej podmiotu,
    • zasad podpisywania, ogłaszania i przekazywania sprawozdań finansowych do odpowiednich organów administracji państwowej.

    Powyższe zagadnienia będą omawiane przez najwyższej klasy wykładowców i ekspertów w oparciu o aktualny stan prawny obowiązujący w bieżącym 2023 roku wraz z przypomnieniem istotnych przepisów, które weszły w życie w 2022 roku oraz z uwzględnieniem zmian, które wejdą w życie w 2024 roku. 

     

    Adresaci szkolenia

    Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom zarządzającym podmiotami tj. członkowie zarządów, właściciele firm, dyrektorzy finansowi oraz główni księgowi, jak i osobom operacyjnie zajmującymi się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.

     

    Forma realizacji szkolenia i materiały szkoleniowe

    • Szkolenie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych. Podstawowym założeniem jest praktyczne podejście do omawianych treści i prezentacja rozwiązań problemów wskazanych przez słuchaczy. Szkolenie obejmuje również odpowiedzi na pytania oraz inicjowanie dyskusji.
    • W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę w oparciu o  akty prawne oraz wzorce z innych dokumentów źródłowych.
    • Po zakończonym szkoleniu uczestnicy wypełnią ankiety ewaluacyjne mierzące efekty i jakość realizacji szkolenia.

    I. Podatek VAT – problemy roku 2023 i projektowane zmiany na rok 2024

    1. Podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie.
    2. Zmiana dotycząca stosowania kursów walut przy korektach.
    3. WDT – doprecyzowanie, że w razie otrzymania dokumentów z opóźnieniem wykazuje się w dacie powstania obowiązku podatkowego.
    4. Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT.
    5. Zmiany dotyczące zasad ustalania współczynnika oraz korekt rocznych w przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej i zwolnionej.
    6. Zmiany w zakresie określenia wysokości dodatkowego zobowiązania (15%, 20%, 30% i 100%).
    7. Możliwość przelewów VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT.
    8. Zmiany w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych.
    9. Opodatkowanie (fakultet) VAT niektórych usług finansowych, w tym obowiązek podatkowy, fakturowanie, odliczanie VAT, itp.
    10. JPK – korekty i czynny żal.
    11. Faktur terminy i zasady wystawiania faktur oraz faktur korygujących.
    12. Data obowiązku podatkowego a termin wystawienia faktury.
    13. Faktury ustrukturyzowane – KSeF.
    14. Miejsce świadczenia przy dostawie towarów i w przypadku świadczenia usług.
    15. Eksport towarów – schematy transakcji, dokumentacja, sposób rozliczenia, obowiązek podatkowy.
    16. Import usług – schemat transakcji, wyłączenia i zasady rozliczeń.
    17. Zakup towaru dla którego podatnikiem jest nabywca – schematy transakcji, wyłączenia i zasady rozliczeń.
    18. Import towarów – warunki jakie należy spełnić przy rozliczeniu importu w trybie uproszczonym.
    19. WDT – warunki uprawniające do stosowania stawki 0%, dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów, zasady rozliczeń.
    20. WNT – podstawa opodatkowania, zasady rozliczeń.
    21. Kontrakty wielostronne w tym rozliczanie transakcji trójstronnych w procedurze uproszczonej.
    22. Ulga na złe długi oraz dostawa nieruchomości.
    23. Samochód a VAT.
    24. Zasady i terminy odliczeń – przesłanki pozytywne i negatywne.
    25. Biała lista i MPP.
    26. Nieodpłatne świadczenia – zakup alkoholu, owoców, kawy, herbaty, soków, imprezy integracyjne.
    27. Zasady postępowania przy zmianie stawki podatkowej.

     

    II. CIT/PIT rozliczenie podatku dochodowego za 2023 r. i zmiany na 2024 r.

    1. Wyłączenie nieruchomości mieszkalnych z amortyzacji podatkowej – najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych
    2. Minimalny podatek dochodowy od osób prawnych – powrót zmodyfikowanych regulacji w 2024 r.
    3. Podatek od przerzuconych dochodów w rozliczeniu za 2023 r. – aktualne orzecznictwo i interpretacje, wątpliwości, objaśnienia MF
    4. Uchylenie przepisów dotyczących nowych limitów płatności bezgotówkowych, które miały wejść w życie w 2024 r.
    5. Nowe terminy przekazywania JPK CIT i JPK PIT
    6. Inne zmiany planowane na rok 2024
    7. Problematyczne koszty uzyskania przychodu
    – kary umowne i odszkodowania – kiedy mogą być kosztem uzyskania przychodu?
    – przykłady wydatków na reklamę, promocję, reprezentację firmy – zasady i warunki uznania za KUP albo NKUP (m.in. współpraca z influencerami, spotkania w restauracjach, prezenty, gadżety, sponsoring itp.)
    8. Bieżące problemy w rozliczeniu podatku dochodowego – najciekawsze orzeczenia i interpretacje z roku 2023

     

    III. Przygotowanie do bilansowego zamknięcia roku 2023

    1. Zmiany w regulacjach prawnych mających wpływ na sprawozdanie finansowe
    1.1. Zmiany w ustawie o rachunkowości
    1.2. Zmiany w krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach
    1.3. Elektronizacja i cyfryzacja ksiąg i sprawozdań finansowych – problemy praktyczne i spójność z zasadami (polityką) rachunkowości

    2. Ogólne zasady sporządzania sprawozdania finansowego i zamykania ksiąg rachunkowych
    2.1. Poprawność formalna ksiąg i kompletności zapisów
    2.2. Roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności
    2.3. Uproszczenia w rachunkowości – koszty, korzyści i zagrożenia
    2.4. Nadrzędne zasady sporządzania sprawozdań finansowych
    2.5. Dane porównawcze i porównywalność ksiąg
    2.6. Obowiązki kierownika jednostki i organu zatwierdzającego sprawozdanie finansowe

    3. Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności w warunkach niepewności otoczenia gospodarczego
    3.1. Pozycje bilansu –wycena i prezentacja
    3.2. Rachunek zysków i strat – kompletność przychodów i kosztów, wpływ metodologii sporządzania rachunku zysków i strat na strukturę pozycji prezentowanych w przychodach i zrównanych z nimi,
    3.3. Informacja dodatkowa – zakres i prezentacja
    3.4. Rachunek przepływów pieniężnych – metodologia sporządzania, prezentacja kluczowych informacji w zakresie przepływów działalności inwestycyjnej i finansowej, powiązanie danych ksiąg rachunkowych z ujawnieniami w sprawozdaniu z przepływów.
    3.5. Zestawienie zmian w kapitale zakres i szczegółowość pozycji ujawnianych w zestawieniu zmian
    3.6. Sprawozdanie z działalności

    4. Wybrane zagadnienia związane z zamknięciem roku 2023:
    4.1. Europejskie i Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju i ich wpływ na sprawozdanie finansowe
    4.2. Działalność przewidziana do zaprzestania lub zaprzestana zasady ujawniania informacji
    4.3. Zasady ustalania wartości godziwej dla potrzeb rozliczania połączeń jednostek
    4.4. Ulga B+R i inne ulgi podatkowe w księgach rachunkowych
    4.5. Wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą w spółkach objętych estońskim CIT
    4.6. Obowiązki informacyjne w spółkach nieruchomościowych
    4.7. Sprawozdanie finansowe po zmianie formy prawnej przez jednostkę

    5. Wizja przyszłości – projektowane zmiany.

    • Łukasz Chłond
      konsultant podatkowy, do niedawna manager nadzorujący dział podatkowy w międzynarodowej korporacji, a obecnie prowadzący własną kancelarię podatkową. Doświadczenie zdobywał pracując w jednej z większych polskich firm doradztwa podatkowego, jako ekspert w dziale VAT, a następnie w międzynarodowej firmie doradczej należącej do tzw. Wielkiej Czwórki, uczestnicząc w projektach związanych z opodatkowaniem VAT podmiotów gospodarczych oraz międzynarodowym planowaniem podatkowym. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, podatkiem od osób prawnych, podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz opodatkowaniem międzynarodowym. Autor oraz współautor publikacji o tematyce podatkowej, m.in. dla Dziennika Gazeta Prawna, Rzeczpospolitej, czy miesięcznika Rachunkowość. Doświadczony wykładowca problematyki opodatkowania podmiotów gospodarczych
    • Dariusz Polakowski
      Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.
    • Monika Król - Stępień
      Biegły rewident nr 10302, członek zarządu kancelarii audytorskiej Quatro sp. z o.o. Wykładowca w ramach studiów podyplomowych  w Katedrze Rachunkowości Finansowej i Kontroli Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz szkoleniowiec współpracujący z wieloma jednostkami w Polsce w tym m.in. ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Krajową Izbą Biegłych Rewidentów w zakresie procedur poprawnego zamykania ksiąg i sporządzania sprawozdań finansowych, szkoleń z rachunkowości i podatków oraz szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Wykładowca stale podnoszący poziom wiedzy poprzez udział w konferencjach organizowanych  dla  biegłych rewidentów,  w konferencjach międzynarodowych oraz licznych szkoleniach z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego i audytu.  Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych, zagadnieniach kontroli wewnętrznej oraz prowadzeniu ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych.

    Czas trwania szkolenia:

    • 3 dni szkolenia łącznie 22 godziny lekcyjne (godzina lekcyjna to 45 minut) plus przerwy,
    • przyjazd do hotelu w dniu 26 września 2023 po godz.16.00.

     

    Warunek otrzymania zaświadczenia

    Formą zaliczenia szkolenia jest obecność na zajęciach szkoleniowych potwierdzona w liście obecności, na podstawie której słuchacz otrzymuje zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

     

    Warunki uczestnictwa w szkoleniu

    • Cena szkolenia obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych w hotelu o  wysokim standardzie, pełne wyżywienie oraz imprezy regionalne, pokój 1-osobowy za dopłatą (ilość ograniczona).
    • Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Dokumenty”
    • Zgłoszenia prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez internet najpóźniej na 10 dni przed datą szkolenia.
    • Szczegółowy program zajęć prześlemy do firmy na nazwisko uczestnika na 7 dni przed datą szkolenia.
    • Pisemną rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia, po tym terminie nieobecność nie zwalnia od zapłaty należności.
    • Uczestnicy otrzymują zaświadczenia ukończenia szkolenia.
    • Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu lub hotelu na równorzędny standardem.
    • W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania – tutaj. 
    • Płatność na podstawie faktury. Faktury wysyłamy przed szkoleniem lub przekazujemy uczestnikom w trakcie szkolenia.

     

    Dla osób które chcą uczestniczyć jedynie w zajęciach (bez noclegu i wyżywienia) – cena razem z materiałami szkoleniowymi wynosi 500zł netto za jeden dzień szkoleniowy. Istnieje możliwość uczestnictwa w wybranym dniu szkolenia.

    Formularz zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez
    Instytut Szkolenia Ekonomiczno-Prawnego w Opolu

    Temat szkolenia:
    Termin szkolenia:
    FirmaOsoba prywatna
    Imię i nazwisko zgłaszającego*
    Kontakt telefoniczny*
    Adres e-mail*

    Dane do wystawienia faktury:

    Numer NIP*
    Pełna nazwa firmy (instytucji)*
    Ulica*
    Kod pocztowy*
    Miejscowość*
    Poczta (jeśli inna niż miejscowość)
    Uwagi do zamówienia
    Lista uczestników szkolenia:

    Czy szkolenie będzie realizowane w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych? TAKNIE

    Wartość zamówienia: cenna netto zł * liczba uczestników.

    Stawka VAT: 23%. Należność do zapłaty w kwocie zł przekażemy na podstawie faktury VAT lub proformy w wyznaczonym terminie i na wskazany rachunek bankowy.

    Zaznaczenie zgody z * jest wymagane.

    Kopię wysłanego zgłoszenia otrzymasz na podany adres email. Pamiętaj, że nie jest to równoznaczne z potwierdzeniem i rezerwacją terminu. O przyjęciu i potwierdzeniu zgłoszenia poinformujemy w osobnej wiadomości e-mail.

    Jeśli chcesz wydrukować zgłoszenie, powinieneś to zrobić przed użyciem przycisku "WYŚLIJ"




    Share

    Firma nasza zajmuje się organizacją szkoleń na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym.

    Pliki do pobrania

    • Karta zgłoszeniowa na szkolenia w Opolu
    • Karta zgłoszeniowa na szkolenia wyjazdowe
    • Oświadczenie o zwolnieniu z VAT
    • Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych
    • Klauzula informacyjna RODO

    Dane kontaktowe

    tel. 77 453 60 09
    tel. kom. 504 850 668
    tel. kom. 662 211 225

    biuro@isepszkolenia.pl
    a.wozniak@isepszkolenia.pl
    r.bernacki@isepszkolenia.pl

    O firmie

    ul. Ozimska 48
    (II piętro lok. 51)
    45-368 Opole
    NIP 7543068201

    Bank Pekao S.A
    35 1950 0001 2006 0389 9519 0002

    Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego
    "Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm",
    udzieloną przez PFRSA.

    Copyright ISEP Szkolenia 2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.
      Buy now