Czas trwania szkolenia
- 70 godz. (cykl 10 szkoleń po 7 godzin dydaktycznych)
Cel szkolenia
W ramach realizacji szkolenia będą omawiane i prezentowane zasady rozliczeń podatkowych, księgowych i kadrowych niezbędnych do zapewnienia w firmach bezpieczeństwa prawnego oraz prawidłowego funkcjonowania działów księgowych i kadrowych w zakresie rozliczeń z pracownikami, obsługi kadrowej pracowników, zarządzania dokumentacją pracowniczą, wypełniania obowiązków prawnych nałożonych na pracodawców, rozliczania płac czy też rozliczania czasu pracy. Rok 2020 obfituje w liczne zmiany z zakresu prawa pracy oraz przepisów około pracowniczych, dodatkowo rynek pracy w Polsce zmaga się z niedoborem kadry pracowniczej co też przekłada się na wzrost zatrudnianych w Polsce obcokrajowców a co za tym idzie działy kadrowo-księgowe zmuszone są do zaznajomienia się dodatkowymi przepisami i obowiązkami które na nich w związku z tym spoczywają. Na zajęciach oprócz aktualnych aktów prawnych oraz najnowszych zmian zostaną również przytoczone interpretacja podatkowe wydawane przez Krajową Administrację Sądową, interpretacje Ministerstwa Finansów, interpretacje i wyjaśnienia ZUS i PIP oraz orzecznictwo sądowe.
Adresaci szkolenia
Szkolenie dedykowane dla osób chcących poszerzyć własne kompetencje i umiejętności w wykonywaniu zawodu kadrowo-płacowego oraz księgowego.
Forma realizacji szkolenia i materiały szkoleniowe
- Szkolenie realizowane jest w formie wykładu stacjonarnego/online poparte przykładami z życia gospodarczego w trakcie którego omawiane będą najistotniejsze zmiany w przepisach kadrowo-płacowych .
- Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
- Autorskie materiały szkoleniowe zostaną przesłane wszystkim zgłoszonym uczestnikom (po dokonaniu płatności) dzień wcześniej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie komentarzy online, które pozwolą nam podsumować efekty i jakość realizacji szkolenia
Efektem uczestnictwie w szkoleniu będzie rozwój kadry księgowej poprzez
– uaktualnienie wiedzy w zakresie obowiązujących stanowisk i przepisów kadrowych, podatkowych i płacowych,
– zdobycie nowych informacji dotyczących najnowszych zmian w obszarach związanych z zatrudnianiem i rozliczeniami pracowniczymi
– nabycie brakujących kompetencji w zakresie dokonywania rozliczeń z tytułu wynagrodzeń czy też innych świadczeń jakie otrzymują pracownicy i współpracownicy
– nabycie brakujących kompetencji w zakresie przygotowywania i sporządzani dokumentacji kadrowej oraz stosowania przepisów prawa pracy
Ramowy program szkolenia ( 10 spotkań):
Lp. |
Termin
(w trakcie ustalania)
|
Godziny zajęć
Miejsce szkolenia
|
Temat zajęć
|
1. |
06.05.2022
– odbyło się |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
ZATRUDNIANIE CUDZOZIEMCÓW PO ZMIANACH W 2022 ROKU |
2. |
19.05.2022
odbyło się |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
LISTA PŁAC W KONTEKŚCIE NALICZANIA WYNAGRODZEŃ – NOWA ODSŁONA POLSKIEGO ŁADU – WSZYSTKIE ZMIANY Z 2022 ROKU |
3. |
8.06.2022
odbyło się |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
DELEGOWANIE PRACOWNIKÓW ZA GRANICĘ – ASPEKTY PRAWNE, PODATKOWE I UBEZPIECZENIOWE W KONTEKŚCIE AKTUALNYCH PRZEPISÓW I INTERPRETACJI |
4. |
20.06.2022 |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
LISTA PŁAC W KONTEKŚCIE NALICZANIA WYNAGRODZEŃ – NOWA ODSŁONA POLSKIEGO ŁADU – WSZYSTKIE ZMIANY Z 2022 ROKU |
5. |
– |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
ROZLICZANIE ŚWIADCZEŃ NA RZECZ PRACOWNIKÓW W 2022 R. – W ASPEKCIE SKŁADEK ZUS I PODATKU DOCHODOWEGO. |
6. |
– |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
ZASADY ROZLICZANIA CZASU PRACY I TWORZENIA HARMONOGRAMÓW W PRAKTYCE – 1 dzień |
7, |
– |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
ZASADY ROZLICZANIA CZASU PRACY I TWORZENIA HARMONOGRAMÓW W PRAKTYCE – 2 dzień |
8. |
– |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
ŚWIADCZENIA Z UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO W RAZIE CHOROBY I MACIERZYŃSTWA, ZASIŁKI OPIEKUŃCZE 2022 |
9. |
-. |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
ZATRUDNIANIE I ROZWIĄZYWANIE UMÓW Z PRACOWNIKAMI ORAZ DOKUMENTACJA PRACOWNICZA |
10 |
28.10.2022 |
8.45 – 14.30
Opole lub online
|
KAZUSY I KONTROWERSJE Z ZAKRESU PRAWA PRACY I BHP |
-
Specjalista z zakresu Prawa pracy z wieloletnią praktyką zawodową. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe pracując w Działach Personalnych dużych międzynarodowych firm jako Specjalista i Starszy Specjalista HR. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach Prawa pracy w tym m.in: rozliczaniem czasu pracy, wynagrodzeń, ZFŚS. Zdobywca tytułu "Kadrowy Roku w 2008 roku" (wyróżnienie w 2007 roku). W latach 2010/2011 odpowiadał na pytania czytelników w biuletynach "Ubezpieczeń i Prawa pracy" wydawnictwa GOFIN. Trener, doradca współpracujący z kilkoma firmami szkoleniowymi w Polsce, realizujący szkolenia dla potrzeb indywidualnego odbiorcy.
Od 2014 roku współpracuje z -wydawnictwem INFOR jako autor publikacji na łamach dwutygodnika "Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych". Autor książki pt.: „Rozliczanie umów zlecenia i o dzieło – problemy oskładkowania i opodatkowania z uwzględnieniem minimalnej stawki godzinowej” wyd. ODDK 2017.
-
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, specjalista z zakresu prawa dewizowego, ubezpieczenia społecznego, prawa pracy. W latach 2010 - 2017 był Inspektorem Pracy w Państwowej Inspekcji Pracy. Expert w zagadnieniu legalności zatrudnienia cudzoziemców, brał udział w programie Komisji Europejskiej dotyczącym delegowania pracowników w ramach świadczenia usług na terytorium Unii Europejskiej. W latach 2015 – 2017 był również członkiem Zespołu ds. Przeciwdziałania Handlowi Ludźmi. Wieloletni, doświadczony wykładowca - od 1995r prowadzi zajęcia, wykłady i szkolenia związane z prawem. Od czerwca 2017r. Przeprowadził 237 szkoleń głównie z tematyki związanej z prawem pracy i zatrudnianiem cudzoziemców. Prowadzi działalność gospodarczą w zakresie doradztwa prawnego. Ściśle współpracuje z Ogólnopolskim Konwentem Agencji Pracy.
-
Były Inspektor Pracy w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Opolu. Wieloletni trener, który przeprowadził ponad 2000 godzin szkoleń. Specjalista z zakresu prawa pracy, legalności zatrudnienia oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Od 1997 związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz najlepszych praktyk stosowanych przez podmioty prywatne
-
Piotr Wąż - doktor nauk prawnych, były wieloletni pracownik Państwowej Inspekcji Pracy i członek Komisji Prawnej Głównego Inspektora Pracy, wykładowca, szkoleniowiec, konsultant, autor książek oraz wielu publikacji ukazujących się w fachowej literaturze prawniczej z dziedziny prawa pracy i prawa spółek, laureat „Złotych Szelek” za wyjaśnianie skomplikowanych problemów prawnych zrozumiałym i klarownym językiem, biegły sądowy z zakresu stosunku pracy z elementem międzynarodowym (międzynarodowe prawo pracy) i delegowania pracowników do innego państwa celem świadczenia usług.
-
Ekonomista, trener z zakresu wynagrodzeń i dodatkowych świadczeń dla pracowników, zleceniobiorców, menedżerów. 14 letnia praktyka w działach kadr i płac, począwszy od biura rachunkowego po stanowisko decyzyjne w dziale personalnym firmy. Obecnie trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji z zakresu zagadnień prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i wynagrodzeń. Specjalista ds. audytów i doradztwa w/w zakresie. Stały współpracownik naszej firmy.
-
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 27 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Akademii WSB oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 17 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Praktyk z pasją dzielący się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem.
-
Pracownik administracji publicznej w Opolu zajmujący się tematyką związaną z kontrolą prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, legalnością zatrudnienia. Specjalista z zakresu czasu pracy, czasu pracy kierowców, mobbingu, dyskryminacji, związków zawodowych, zatrudniania cudzoziemców oraz agencji zatrudniania. Od 1997 roku związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi w zakresie kontroli i nadzoru oraz funkcjonowania prawa pracy w podmiotach prywatnych.
Warunek otrzymania zaświadczenia
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestnictwo w wykładzie online na podstawie którego słuchacz otrzyma zaświadczenie
Warunki uczestnictwa oraz forma zgłoszenia na szkolenie
- Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu online wynosi 3300-zł netto
- Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio: 4059,00,-zł od osoby).
- W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.
- Czas trwania kursu: Liczba godzin zajęć na kursie wynosi 70 godz. dydaktycznych.
- Przy szkoleniu ONLINE – po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w BANK Pekao S.A. o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.
- Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Formularze i regulaminy”