Lokalizacja:
Data szkolenia:
Prowadzący:
Jakub Boberski, Łukasz Chłond, Monika Król - Stępień
Cena:
2900 zł netto
3567 zł brutto
Dodatkowe informacje:
przyjazd do hotelu GRAND HOTEL Stamary w dniu 28.09.2025 po godz. 16.00 - zakończenie szkolenia 1.10.2025 godz. 14.00 (szkolenie 3-dniowe)
1861
tel. 77 453 60 09
kom. 504 850 668
kom. 662 211 225
e-mail: biuro@isepszkolenia.pl
Pon - Pt: 7:30 - 15:30
Cel i forma realizacji
Program
Prowadzący
Warunki uczestnictwa
Formularz zgłoszeniowy
Pliki do pobrania
Prognoza
Komentarze
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie i aktualizacja wiedzy z zakresu obowiązków związanych z księgowym i podatkowym zamknięciem roku obrotowego z uwzględnieniem najnowszych zmian w podatkach VAT, CIT i PIT. Szkolenie będzie prowadzone przez najwyższej klasy wykładowców i ekspertów w oparciu o aktualny stan prawny obowiązujący w roku 2025 wraz ze szczególnym uwzględnieniem planowanych zmian, które wejdą w życie w roku 2026.
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do księgowych, samodzielnych księgowych, głównych księgowych, dyrektorów finansowych oraz pracowników działów finansowych i księgowości a także prowadzących i pracowników biur rachunkowych. Zapraszamy również przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą, członków zarządów a także osoby przygotowujące się do zawodów doradcy podatkowego lub biegłego rewidenta.
Forma realizacji szkolenia i materiały szkoleniowe
Dzień I
PRZYGOTOWANIE DO BILANSOWEGO ZAMKNIĘCIA ROKU 2025: 1.Zmiany w regulacjach prawnych mających wpływ na sprawozdanie finansowe: – Zmiany w ustawie o rachunkowości, – Zmiany w krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach, – Elektronizacja i cyfryzacja ksiąg i sprawozdań finansowych – problemy praktyczne i spójność z zasadami (polityką) rachunkowości, 2. Ogólne zasady sporządzania sprawozdania finansowego i zamykania ksiąg rachunkowych: – Poprawność formalna ksiąg i kompletności zapisów, – Roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności,- Uproszczenia w rachunkowości – koszty, korzyści i zagrożenia, – Nadrzędne zasady sporządzania sprawozdań finansowych, – Dane porównawcze i porównywalność ksiąg, – Obowiązki kierownika jednostki i organu zatwierdzającego sprawozdanie finansowe. 3. Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności w warunkach niepewności otoczenia gospodarczego: – Pozycje bilansu –wycena i prezentacja, – Rachunek zysków i strat – kompletność przychodów i kosztów, wpływ metodologii sporządzania rachunku zysków i strat na strukturę pozycji prezentowanych w przychodach i zrównanych z nimi, – Informacja dodatkowa – zakres i prezentacja, – Rachunek przepływów pieniężnych – metodologia sporządzania, prezentacja kluczowych informacji w zakresie przepływów działalności inwestycyjnej i finansowej, powiązanie danych ksiąg rachunkowych z ujawnieniami w sprawozdaniu z przepływów, – zestawienie zmian w kapitale zakres i szczegółowość pozycji ujawnianych w zestawieniu zmian, – Sprawozdanie z działalności. 4. Wybrane zagadnienia związane z zamknięciem roku 2025. 5. Wizja przyszłości – projektowane zmiany.
Dzień II
CIT-PIT ROZLICZENIE PODATKU DOCHODOWEGO ZA 2025 R. I ZMIANY NA 2026 ROKU. 1. Zasady ustalania momentu powstania przychodów w podatku dochodowym, w tym m.in.: – pojęcie przychodu należnego i jego praktyczne skutki w podatku CIT; – przychody z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług, – ustalenie momentu powstania przychodu rozliczanego w sposób cykliczny, – przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych (częściowo odpłatnych). 2.Ustalanie kosztów uzyskania przychodów, w tym m.in.: – definicja kosztu – związek poniesienia wydatków z przychodami (zachowanie źródła przychodu), – zasady dokumentowania kosztów, – wybrane przypadki kosztów podatkowych (koszty pracownicze, koszty odszkodowań, koszty reprezentacji, koszty samochodów osobowych), – Korekta przychodu i kosztu podatkowego – zasady ujmowania. 4. Podział na dwa źródła przychodów – konsekwencje praktyczne. 5. Zasada potrącalności kosztów w czasie: koszty pośrednie i bezpośrednie: – koszty klasyfikowane metodą kasową, – koszty wynagrodzeń pracowników, – koszty zaniechanych inwestycji. 6. Wybrane zagadnienia amortyzacji. 7.Stosowanie stawki podatku w wysokości 9 %, liczenie wartości przychodów do limitu. 8. Wybrane kwestie podatku u źródła. 9. Ulgi i odliczenia w podatku CIT za 2025r. 10. Wyliczenie wyniku podatkowego problemy praktyczne – istotne Interpretacje i wyroki w 2024 r. dotyczące podatku CIT. 11. Kierunek zmian w podatku CIT/PIT w 2026r.
Dzień III
PODATEK VAT – PROBLEMY ROKU 2025 I PROJEKTOWANE ZMIANY NA ROK 2026: 1.Obowiązek podatkowy: – Ogólne zasady rozpoznania obowiązku podatkowego, – Moment dokonania dostawy towarów – znaczenie postanowień umownych oraz formuł Incoterm, – Moment wykonania usługi – czy protokół zdawczo-odbiorczy ma znaczenie? – Szczególny moment powstania obowiązku podatkowego w transakcjach krajowych (otrzymanie zapłaty, wystawienie faktury) – usługi budowlane, transakcje finansowe, najem, leasing, fakturowanie mediów itp. 2. Zaliczki w VAT: – Opodatkowanie zaliczki – moment powstania obowiązku podatkowego, – Zaliczka w eksporcie oraz WDT/WNT, – Zasady wystawiania kolejnych faktur zaliczkowych oraz faktury końcowej do tej samej transakcji, – „Zerowa” faktura końcowa, – Fakturowanie zaliczek i dostaw w krótkim odstępie czasu – czy muszę zawsze wystawić dwie faktury? 3. Odliczenie podatku naliczonego: – Zakaz odliczenia podatku naliczonego – kiedy nie mogę odliczyć podatku naliczonego? – Należyta staranność jako warunek zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego – objaśnienia MF, orzecznictwo sądów administracyjnych, – Oszustwa podatkowe – na co zwrócić uwagę, żeby nie paść ofiarą oszusta podatkowego? 4. Podstawa opodatkowania i jej korekta: – Koszty dodatkowe a podstawa opodatkowania (np. transport, opakowanie, obciążenie kosztami noclegu), – Moment ujęcia korekty w rozliczeniu VAT po stronie wystawcy i nabywcy – aktualne orzecznictwo i interpretacje, – Kurs właściwy do przeliczenia korekty w walucie obcej, – Anulowanie faktury. 5. Analiza wybranych problemów w transakcjach międzynarodowych, – Aktywny numer VAT-UE kontrahenta jako warunek skorzystania ze stawki 0% w WDT, – Dokumentowanie dostaw wewnątrzwspólnotowych w świetle aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz organów podatkowych (należyta staranność w udokumentowaniu przemieszczenia towaru), – Miejsce świadczenia usług w obrocie międzynarodowym – zasady ogólne, usługi związane z nieruchomościami, udział w imprezach (np. targi i wystawy), wynajem samochodów itp.,- Dostawa z montażem – definicja, zasady opodatkowania, na co zwrócić szczególną uwagę planując i rozliczając dostawę z montażem. 6. Krajowy System e-faktur: – definicja faktury ustrukturyzowanej, – moment wystawienia i otrzymania faktury, – wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania, – uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym, – faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF, – sposoby identyfikacji w systemie,- zasady funkcjonowania KSeF.
Czas trwania szkolenia:
Warunek otrzymania certyfikatu
Formą zaliczenia szkolenia jest obecność na zajęciach szkoleniowych potwierdzona w liście obecności, na podstawie której słuchacz otrzymuje certyfikat o ukończenia szkolenia.
Warunki uczestnictwa w szkoleniu
Dla osób, które chcą uczestniczyć jedynie w zajęciach (bez noclegu i wyżywienia) – cena razem z materiałami szkoleniowymi wynosi 600,-zł netto za jeden dzień szkoleniowy. Istnieje możliwość uczestnictwa w wybranym dniu szkolenia.
Dodatkowe informacje