Cel szkolenia
W ramach realizacji szkolenia będą omawiane i prezentowane zasady rozliczeń podatkowych, księgowych i kadrowych niezbędnych do zapewnienia w firmach bezpieczeństwa prawnego oraz prawidłowego funkcjonowania działów księgowych i kadrowych w zakresie rozliczeń z pracownikami, obsługi kadrowej pracowników, zarządzania dokumentacją pracowniczą, wypełniania obowiązków prawnych nałożonych na pracodawców, rozliczania płac czy też rozliczania czasu pracy. Rok 2025 obfituje w liczne zmiany z zakresu prawa pracy oraz przepisów około pracowniczych, dodatkowo rynek pracy w Polsce zmaga się z niedoborem kadry pracowniczej co też przekłada się na wzrost zatrudnianych w Polsce obcokrajowców a co za tym idzie działy kadrowo-księgowe zmuszone są do zaznajomienia się dodatkowymi przepisami i obowiązkami które na nich w związku z tym spoczywają. Na zajęciach oprócz aktualnych aktów prawnych oraz najnowszych zmian zostaną również przytoczone interpretacja podatkowe wydawane przez Krajową Administrację Sądową, interpretacje Ministerstwa Finansów, interpretacje i wyjaśnienia ZUS i PIP oraz orzecznictwo sądowe.
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów kadrowych, działów płacowych, działów zarządzania zasobami ludzkimi, samodzielnych księgowych, specjalistów ds. kadr i płac, osoby zatrudniające pracowników, a także właścicieli i pracowników biur rachunkowych. Zapraszamy również przedsiębiorców prowadzących firmy, członków zarządów odpowiedzialnych za zatrudnianie pracowników.
Efektem uczestnictwa w szkoleniu będzie:
- uaktualnienie wiedzy w zakresie obowiązujący przepisów kadrowo-płacowych i wypracowanych rozwiązań,
- zdobycie nowych informacji dotyczących najnowszych zmian w obszarach przepisów kadrowo-płacowych.
Forma realizacji szkolenia i materiały szkoleniowe
- Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online poparte przykładami z życia gospodarczego, w trakcie którego omawiane będą najistotniejsze zmiany w przepisach kadrowo-płacowych .
- Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
- Autorskie materiały szkoleniowe zostaną przesłane wszystkim zgłoszonym uczestnikom (po dokonaniu płatności) dzień wcześniej na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie komentarzy online, które pozwolą nam podsumować efekty i jakość realizacji szkolenia.
Ramowy program szkolenia (9 spotkań):
L.P. |
Termin zajęć
|
Godziny zajęć
Miejsce szkolenia
|
Temat zajęć
|
1. |
22.05.2025 |
8.45 – 14.30
online
|
ZATRUDNIANIE CUDZOZIEMCÓW W 2025 ROKU |
2. |
06.06.2025 |
8.45 – 14.30
online
|
LISTA PŁAC W KONTEKŚCIE NALICZANIA WYNAGRODZEŃ W 2025 ROKU |
3. |
18.06.2025 |
8.45 – 14.30
online
|
DELEGACJE/ROZLICZENIA KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH PODRÓŻY SŁUŻBOWYCH PRACOWNIKÓW I OSÓB NIEBĘDĄCYCH PRACOWNIKAMI w 2025 r. |
4. |
05.09.2025 |
8.45 – 14.30
online
|
ZASIŁKI I ŚWIADCZENIA PIENIĘŻNE W RAZIE CHOROBY I MACIERZYŃSTWA |
5. |
24.09.2025 |
8.45 – 14.30
online |
PLANOWANIE I ROZLICZANIE CZASU PRACY KROK PO KROKU W 2025 ROKU |
6. |
13.10.2025 |
8.45 – 14.30
online |
ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH W 2025R. ORAZ BENEFITY PRACOWNICZE – ASPEKT PRAWNY
I PODATKOWY |
7. |
24.10.2025 |
8.45 – 14.30
online |
PRACOWNIK NA CZĘŚĆ ETATU. CZAS PRACY, URLOPY, ZWOLNIENIA OD PRACY ORAZ INNE WYBRANE UPRAWNIENIA PRACOWNICZE NIEPEŁNO ETATOWCÓW |
8. |
03.11.2025 |
8.45 – 14.30
online |
PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB FIZYCZNYCH I SKŁADKI ZUS W 2025 ROKU – ROZLICZENIA i ŚWIADCZENIA Z TYTUŁU PŁATNIKA WYNAGRODZEŃ |
9. |
19.11.2025 |
8.45 – 14.30
online |
PRAWO PRACY W PRAKTYCE 2025 – OSTATNIE I PLANOWANE ZMIANY W PRAWIE PRACY W 2025 ROKU |
-
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, specjalista z zakresu prawa dewizowego, ubezpieczenia społecznego, prawa pracy. W latach 2010 - 2017 był Inspektorem Pracy w Państwowej Inspekcji Pracy. Expert w zagadnieniu legalności zatrudnienia cudzoziemców, brał udział w programie Komisji Europejskiej dotyczącym delegowania pracowników w ramach świadczenia usług na terytorium Unii Europejskiej. W latach 2015 – 2017 był również członkiem Zespołu ds. Przeciwdziałania Handlowi Ludźmi. Wieloletni, doświadczony wykładowca - od 1995
r prowadzi zajęcia, wykłady i szkolenia związane z prawem.
-
Doktor nauk prawnych, były wieloletni pracownik Państwowej Inspekcji Pracy i członek Komisji Prawnej Głównego Inspektora Pracy, wykładowca, szkoleniowiec, konsultant, autor książek oraz wielu publikacji ukazujących się w fachowej literaturze prawniczej z dziedziny prawa pracy i prawa spółek, laureat „Złotych Szelek” za wyjaśnianie skomplikowanych problemów prawnych zrozumiałym i klarownym językiem, biegły sądowy z zakresu stosunku pracy z elementem międzynarodowym (międzynarodowe prawo pracy) i delegowania pracowników do innego państwa celem świadczenia usług.
-
Doradca podatkowy, prezes zarządu w spółce doradczej Tax Support Center Sp. z o.o., absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej Rödl & Partner oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w Tax Advisors Group Sp. z o.o. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla BDO, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej itd.
-
Ekonomista, trener z zakresu wynagrodzeń i dodatkowych świadczeń dla pracowników, zleceniobiorców, menedżerów. 14 letnia praktyka w działach kadr i płac, począwszy od biura rachunkowego po stanowisko decyzyjne w dziale personalnym firmy. Obecnie trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji z zakresu zagadnień prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i wynagrodzeń. Specjalista ds. audytów i doradztwa w/w zakresie. Stały współpracownik naszej firmy.
-
Absolwent studiów chemicznych na Politechnice Wrocławskiej oraz prawa na Uniwersytecie Opolskim. Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w dziedzinie zarządzanie czasem. Od 2008 do 2022 r. jako inspektor pracy nadzorował największe zakłady przemysłowe w zakresie prawnej ochrony pracy oraz bezpieczeństwa pracy i higieny pracy. Przeprowadzał liczne postępowania powypadkowe. Uzyskał tytuł specjalisty w zakresie przepisów dotyczących czasu pracy ze szczególnym uwzględnieniem podmiotów medycznych. Przez wiele lat związany z uczelniami wyższymi na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego oraz licznymi firmami szkoleniowymi gdzie zdobył pozycję uznanego wykładowcy.
-
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 27 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Akademii WSB oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 17 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Praktyk z pasją dzielący się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem.
Warunek otrzymania certyfikatu
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestnictwo w wykładach online – minimum 80% obecności oraz zaliczenie testu końcowego. Kurs trwa 63 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Warunki uczestnictwa oraz forma zgłoszenia na szkolenie
- Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu online wynosi 3420,-zł netto
- Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio: 4 206,60-zł od osoby).
- W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.
- Czas trwania kursu: Liczba godzin zajęć na kursie wynosi 63 godz. dydaktyczne.
- W przypadku szkolenia ONLINE – po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w BANK Pekao S.A. o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.
- Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Dokumenty”
Dodatkowe informacje
- Tel. 774536009 , e-mail: biuro@isepszkolenia.pl
- Zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz zgłoszeniowy online, e-mail lub faks.