Kurs kancelaryjno-archiwalny od podstaw (32 godz.)
Termin szkolenia
marzec/kwiecień 2021 - szkolenie online !!!
(łącznie 4 spotkania - 32 godz.)
Cena: 1100,-zł netto/os.*/1353,-zł brutto
tel. 77/453 60 09, 504 850 668, 662 211 225
e-mail:
Cel kursu:
Uporządkowanie wiedzy w zakresie wszelkich przepisów kancelaryjno – archiwalnych, porządkowania akt, zabezpieczania dokumentacji, przechowywania i brakowania akt. Szkolenie pomaga również zrozumieć zależności pomiędzy odpowiednim sposobem wytwarzania akt (funkcjonowanie odpowiedniego systemu kancelaryjnego i obiegu dokumentów), prowadzeniem dokumentacji na stanowisku merytorycznym (akta spraw), a przekazaniem ich do archiwum/składnicy akt. Dzięki uczestnictwu w kursie uczestnicy zdobywają również wiedzę praktyczną związaną z opisem akt (opis teczki aktowej, znakowanie spraw i teczki), przygotowaniem i przekazaniem dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt oraz z porządkowaniem i przechowywaniem tych akt później w archiwum zakładowym.
Adresaci szkolenia:
Kurs adresowany jest do osób odpowiedzialnych za prowadzenie sekretariatów, archiwów zakładowych, kancelarii, składnic oraz zwykłych pracowników i przedsiębiorców, którzy generują dokumentację i następnie zobowiązani ją są przechowywać.
PROGRAM KURSU:
- Podstawy prawne postępowania z dokumentacją.
- Rodzaje współczesnej dokumentacji.
- Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji.
- Organizacja pracy kancelaryjnej.
- Organizacja i zadania archiwum i składnicy akt.
- Komputerowe zarządzanie dokumentacją w archiwum zakładowym.
- Brakowanie dokumentacji aktowej.
- Archiwizowanie dokumentacji aktowej.
- Archiwizowanie dokumentacji technicznej, geodezyjnej, kartograficznej i fotograficznej (wprowadzenie do tematu – szerzej na kursie IIº).
- Postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej.
- Dokumentacja niejawna i kancelaria tajna.
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych lub do jednostek gospodarczych zajmujących się profesjonalnie działalnością archiwalną.
W ramach ćwiczeń będą realizowane zajęcia w zakresie:
- praktycznego posługiwanie się wykazem akt,
- opisywania i znakowania teczek,
- wypełniania wniosków o brakowanie,
- prowadzenie ewidencji archiwum zakładowego itp.
Prowadzący:
Grzegorz Turowski - Praktyk, specjalista w dziedzinie archiwalnej, prowadzi zajęcia na uczelni wyższej oraz nt. instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej, rzeczowego wykazu akt jak i szkolenia specjalistyczne z tego zakresu uzyskując pozytywne opinie uczestników.
Forma realizacji kursu:
-
Kurs realizowany jest w formie online
- Kurs prowadzony jest systemem mentoringu. Każde zagadnienie rozpoczyna się wykładem systematyzującym pojęcia, a następnie – w ramach przekazywanej wiedzy – uczestnicy aktywnie uczestniczą w zajęciach. W trakcie zajęć realizowane są również ćwiczenia do wykonania przez uczestników.
- Program szkolenia w trakcie kursu jest ukierunkowywany na branże z jakimi mają do czynienia uczestnicy szkolenia.
- W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnicy wypełnią ankiety ewaluacyjne mierzące efekty i jakość realizacji szkolenia.
Efektem kształcenia na kursie będzie:
- Zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności do archiwizowania dokumentacji firmowej czy też prowadzenia archiwum zakładowego.
Warunek ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia:
- Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach online;
- Pozytywne zdanie testu końcowego;
- Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują zaświadczenia ukończenia kursu.
Czas trwania kursu:
- (32 godz.) - 4 spotkania po 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut) plus przerwy.
Warunki uczestnictwa w kursie:
- Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu wynosi 1.100,-zł netto
- Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio: 1.353,-zł od osoby).
- W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.
- Po dokonaniu zgłoszenia poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy otrzymujecie Państwo pro formę na podstawie, której należy dokonać płatności na nasze konto w IDEA BANK o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002. Następnie dokonamy rejestracji wszystkich zdeklarowanych uczestników szkolenia na platformę ClickMeeting z której korzystać będziecie Państwo w trakcie wykładu a to pozwoli nam utworzyć grupę szkoleniową online którą zaprosimy poprzez wysłanie do każdego uczestnika zaproszenia na podany przez Państwa wcześniej e-mail . Otrzymana wiadomość będzie zawierała dostęp do tzw. pokoju szkoleń w którym będzie czekał na Państwa w dniu szkolenia wykładowca.
- Kurs jest realizowany w weekendy - zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (9.00-15.00)
- Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Formularze i regulaminy”
Szkolenie o tej samej tematyce możemy zrealizować dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego.
zainteresowane osoby prosimy o kontakt z nami.
Przyjmujemy zgłoszenia pisemne i telefoniczne lub e-mailem.
tel./fax: /77/ 453-60-09, e-mail: